Vlašský ořech

7 ořechů, které mohou pozitivně ovlivnit vaše zdraví

Trápí vás svědomí, že tělu nedodáváte potřebnou dávku vitamínů a minerálů? Ořechy patří k nejvýživnějším potravinám vůbec, nebojte se je zařadit do vašeho jídelníčku. V následujícím článků se dozvíte jaký vliv na vaše zdraví mohou ořechy mít nebo kterým chorobám můžete jejich pravidelnou konzumací předejít.

  1. Vlašské ořechy

  • Snižují cholesterol a riziko výskytu srdečních onemocnění. Vlašské ořechy zároveň patří mezi jednu z nejlepších potravin, která zamezuje výskytu vrásek. Tato hvězda mezi antioxidanty v neposlední řadě posiluje činnost mozku, což je zároveň zajímavé, vzhledem k jejich tvaru, který připomíná mozek. Stačí pouhá hrst denně a zajistíte si potřebnou dávku zdravých tuků, bílkovin, minerálů a vitamínů. Vyloupané je můžete v mrazáku skladovat klidně až jeden rok.

Vlašský ořech

  1. Pistácie

  • Skvělý antioxidant, který funguje jako prevence proti různým typům rakoviny. U nás je nejrozšířenější pražená solená pistácie, která na nás v obchodech vykukuje z naprasklých skořápek, které jsou někdy zbarveny béžově až místy do červena, důvodem je snaha o zamaskování stop po ruční sklizni těchto ořechů. Vysoký obsah vitamínů výrazně ovlivňuje práci nervového systému. Zajímavosti je, že pistácie je sama o sobě extrémně hořlavá.

 Pistácie

  1. Kešu

  • Patří mezi potraviny s nejvyšším obsahem hořčíku na světě (více mají už jen slunečnicová semínka). Funguje jako přírodní antidepresivum, je vynikajícím pomocníkem při boji s nervozitou, podrážděností nebo depresemi. Pro ženy se kešu hodí především v období menstruace, protože vysoce zmírňuje její bolest. Nadpoloviční většina kešu oříšků se zpracovává v Indii.
  1. Para ořechy

  • Domovem těchto ořechů většího vzrůstu je Brazílie, roste ale i v jiných zemích, zejména v Jižní Americe. Para ořechy obsahují vysoký podíl selenu, což je antioxidant, který zabraňuje hlavně rakovině. Podporují také růst vlasů a kvalitu nehtů. Důležité je dávat pozor na to, abyste se jimi kvůli zvýšenému podílu selenu nepředávkovali, přece jen i u oříšků platí pravidlo – všeho s mírou. Denně vám postačí zkonzumovat dva až tři ořechy.

 Para ořechy

  1. Mandle

  • Bohatý zdroj vlákniny a několika minerálů (draslík, hořčík, vápník, železo a spousty dalších). Brání rozvoji srdečních a cévních onemocnění, zároveň snižuje krevní tlak. Vědecké pokusy dokonce potvrdily, že pravidelný denní příjem mandlí snižuje hladinu LDL cholesterolu. Překvapivý je i fakt, že mandle obsahují více vápníku než mléko.

  mandle

  1. Lískové ořechy

  • Dodávají tělu velké množství energie, přibližně patnáct ořechů doplní váš výdaj za hodinu tělesné aktivity. Mají také blahodárné účinky nejen při předcházení tvorby ledvinových kamenů, ale i při jejich léčbě. Téměř neobsahují žádné sacharidy. Lístky lískových ořechů dokonce pomáhají řešit problémy s křečovými žílami a hemeroidy.

 filbert

  1. Pekanové ořechy

  • Jako poslední si představíme ořechy pocházející ze Severní Ameriky. Zařazením pekanových ořechů do našeho jídelníčku můžeme zpomalit postup degenerace motorických neuronů. Mezi nejznámější chorobu s tím související patří amyotrofická laterální skleróza (ALS). Stejně jako jejich předchozí kolegové obsahují vysoký podíl antioxidantů a pouhou konzumací jedné hrsti ořechů denně dostaneme do těla až dvacet vitamínů a minerálů.

Pekanové ořechy

Posted in Zdravý životní styl and tagged .

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *