plank-1327256_960_720

I bez talentu se dá žít zdravě

Nemusíte být sportovně nadaní, abyste mohli začít dělat nějaký sport. V tomto případě se spíše jedná o náš zdravý životní styl. Vůbec se zařadit do svých hodnot také určitý pohyb.

Nepohrdejte malými začátky, protože ty jsou základními kroky ke zpevněné postavě. Ne jen muži touží po statnosti a síle, ale také ženy si přejí shodit nějaké to kilo nebo dvě.

I svá záda zbavit bolesti, které jsou příčinnou nesprávného držení těla, leckdy i břemen zatěžujících nás. Ne každému vyhovuje specifický druh sportu. To nebrání tomu vyzkoušet i jiné varianty. Ty pravé vedoucí k vašim stanoveným cílům.

Pilates

Například cvičení Pilates je velmi dobrým cvičením nezatěžujícím v žádném případě vaši mysl. Časem zjistíte, jak se pěkně začínáte dostávat do formy a vedete lepší styl vašeho života, ten zdravější. Řadí se mezi náročná cvičení, ale tím se nenechte odradit.

Výsledky, postupným cvičením, se dostavují v té správné hodnotě. Rozhodně bych nevolila variantu cvičení tohoto typu doma u televize. Jako začátečník i pokročilý je vhodnější docházet do center, kde jsou specializovaní instruktoři pomáhající nám stále dodržovat správné dýchaní a správné držení těla. Nesprávným držením těla byste si mohli spíše ublížit, než přilepšit. V této aktivitě variabilita tkví ve cvičebních pomůckách, jako jsou třeba posilovací stroje, míče, či válce, kroužky, tyče, které jsou vám podporou pro různé cviky.

Ani zdaleka to není nudná aktivita. Své tělo si protahujete různými způsoby za pomocí pomůcek a také i bez nich. Věřte, že první hodina vám přijde velmi jednoduchá a snadná. Budete si říkat, jak rychle hodina utekla, a že se vám toto cvičení velmi zamlouvá.pilates

Pravidelným tréninkem vám všechny ty cviky už nepůjdou tak zlehka jako zprvu. Zjistíte, že nejste tak ohební, jako jste si mysleli a vaše držení těla není tak úplně dobré. Důležité je setrvat a nepřestávat se motivovat. Vytrváním vám motivace bude přicházet v podobě vašeho skóre, kterého už jste dosáhli. Změny v postavě toho budou důkazem.

Poslouchejte své tělo

Brát tento typ sportu jako výzvu, je určitě hodně motivující, ale jít za hranice svých možností je následně spíše bolestivé. Někdo je ohebný více, druhý méně. Nehledět při tomto sportu na ostatní je velmi důležité, protože každý jsme originál a i tak se chová naše tělo. Každý milimetr pohybu se počítá a pro každý milimetr pohybu svého těla musíte urazit kus cesty. Dbát na rady instruktorů je velmi podstatné a klíčové k postupnému narovnávání páteře do správné polohy.

Zkuste si sednout na zem či na podložku, vzít si obyčejnou tyč a dát si jí po páteři, a podél ní se narovnat. Uvidíte, že pro leckoho to může být velmi náročné a takto byste se měli udržovat stále. Neuvěřitelné že? Ale je to tak. Jak je člověk zdegenerovaný ze všech těch vlivů, které na něj působí ze všech stran.

Vyváženost stravy nepodceňujte

I při tomto cvičení by se měla dodržovat vyvážená strava, mimo jiné dát si před Pilates nějaké těžké jídlo, nedoporučuji. Najisto se vám udělá nevolno, neboť při tomto cvičení zatínáte neustále břišní svalstvo, a váš plný žaludek by to nemusel unést. Bezpochybně vyvážená strava před i po a dodržování pitného režimu, nejlépe v podobě čisté vody, vám zaručí klidný průběh tohoto cvičení.

Co je potřeba pro tento sport?

Zajisté je to odhodlání a vytrvalost. I většina mužské populace si však mylně myslí, že Pilates cvičí spíše ženy. Opak je pravdou. I muži, i když z menší části pokouší tuto výzvu cviků. Věřte, že je to určitá lekce pokory, ne jen pro ženy.

Mezi potřeby se řadí i vhodný cvičební úbor. Tedy kvalitní sportovní oblečení, které vás při pocení nezostudí před ostatními.

A cíl tohoto cvičení?

Cviky, jež Pilates obsahuje je hodně a každý z nich slouží k protažení specifických svalů, kdy ve finále kompletně protáhnete a posílíte své tělo. Na tento princip cvičení budete přicházet postupným a pravidelným procvičováním. Tak jako u každého jiného sportu. Všude existují pravidla doporučující se jimi řídit, protože jedině s nimi to bude mít smysl a efektivnost.

Pavel Zvoníček

aktivity

Posted in Sport and tagged .

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *